Aktualności

Happy4Help

Trzy Wolontariuszki, Tosia, Kaja i Ania, przy wsparciu merytorycznym naszej fundacji, przeprowadziły cykl warsztatów z pierwszej pomocy dla uczniów szkół z terenu Powiatu Poznańskiego. Działanie to stało się wyróżnikiem i silnym akcentem całego projektu, jest cykl warsztatów dla uczniów szkól podstawowych. Pod koniec lutego zgłosiła się do nas grupa trzech uczennic jednego z poznańskich liceów, które w ramach napisanego przez siebie projektu pod nazwa Happy4Help chciały przeprowadzić kilka warsztatów w swojej byłej szkole podstawowej w Stęszewie. Spotkałam się z dziewczynami, gdyż sama inicjatywa bardzo mi się spodobała, poza tym, ich projekt wpisywał się w założenia projektu. Pierwszym krokiem, jaki cała trójka musiała przejść, to wewnętrzne szkolenie z pierwszej pomocy (także w systemie IFACC), w czasie którego dostały także informacje o skutecznych metodach przekazywania wiedzy dzieciom. Następnie wspólnie udaliśmy się do Szkoły Podstawowej w Stęszewie, gdzie z Panią Dyrektor ustaliłam zasady prowadzenia zajęć/warsztatów. Naszym wsparciem w tym projekcie było także zaopatrzenie Wolontariuszek w sprzęt szkolny. Cała trójka podpisała także z fundacją umowy wolontariackie. Początkowo planowaliśmy, że dziewczyny będą prowadzić niektóre elementy szkolenia, jednak pierwsze warsztaty, realizowane razem z naszą instruktorką, pokazały, że doskonale sobie radzą, co spowodowało, że mogliśmy pomóc dziewczynom zrealizować cały projekt. Możliwości zaplanowane w ramach dotacji pozwoliłyby przeprowadzić warsztaty maksymalnie w trzech klasach. Dzięki przyjęciu formuły szkolenia, pierwszych, wspólnych szkoleń oraz regularnego omawiania sposobu prowadzenia zajęć, dziewczyny przeprowadziły 25 warsztatów dla dwóch szkół, w Stęszewie i Jerzykowie, w których łącznie udział wzięło 655 uczniów klas 1-8, czyli w pewnym stopniu można uznać, że projekt zahaczył także o dzieci w wieku przedszkolnym (1 klasy), jak i młodzież ze szkół średnich (8 klasy), dzięki czemu objął wszystkie wymienione we wniosku grupy dzieci. Warsztaty były podzielone na dwie grupy, 1-4 i 5-8. Każda z grup miała inną dynamikę zajęć, dostosowaną do wieku dzieci i ich percepcji. Każdy warsztat trwał 2 godziny lekcyjne, w przypadku dzieci starszych, lub od 1 do 2 godzin w przypadku dzieci młodszych. Jest to niewątpliwe ważny sukces, który może być przykładem, jak przy wsparciu profesjonalnych podmiotów, młode, zaangażowane osoby mogą pogłębiać swoją wiedzę, dzieląc się nią z młodszymi koleżankami i kolegami. Planujemy wspierać inicjatywy dziewczyn w kolejnych latach. Podobnie, będziemy wspierać podobne inicjatywy, jeśli zgłoszą się do nas ich autorki/autorzy.