Fundacja Akceptacja
Telefon Służbowy +48 577223343
  • Witamy
    • Jesteśmy dla Was!
  • WzamacniaMY społeczność poznańskich Romów z Magovox
  • Profilaktyka chorób układu krążenia – darmowe badania dla mieszkańców Poznania
  • Działalność odpłata – usługi
  • Psychologiczna Interwencja Kryzysowa
  • Pierwsza pomoc psychologiczna
  • Trans-Akcja
  • Ratuję, bo potrafię!
  • Kalendarz wydarzeń
  • Nasze publikacje
  • Do pobrania
  • Poznański Wolontariusz Roku – konkurs

Sprawozdanie merytoryczne 2017


Sprawozdanie z działalności fundacji w roku 2017

Sprawozdanie obejmuje okres roku kalendarzowego.

 

1)      Podstawa prawna :

  • Ustawa z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz.U. z 2016 r. poz. 40 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 maja 2001 r. w sprawie ramowego zakresu sprawozdania z działalności fundacji (Dz.U. Nr 50, poz. 529 z późn. zm.)
  • Dane o fundacji:

nazwa: Fundacja Akceptacja

adres: ul. Szyperska, nr 11a, lok. 25, 61-754 Poznań, Polska

Regon 367283723, NIP 7831758944 nr KRS 0000677679

oznaczenie sądu: Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział KRS

3)      Dane dotyczące członków zarządu fundacji według aktualnego wpisu w rejestrze sądowym:

Imię, nazwisko, adres zamieszkania:

1.Anna Maria Szymkowiak, Szyperska 11A/25, 61-754 Poznań

2.Bartosz Łukasz Filipczak, Leśna 26, 62-081 Przeźmierowo

  • Cele statutowe fundacji:

1) pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;

2) ochrony i promocji zdrowia, w tym działalności leczniczej w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2015 r. poz. 618 ze zm.);

3) udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz kształcenia w zakresie udzielania pierwszej pomocy, prowadzenia działań ratownictwa medycznego w rozumieniu Art. 15. Ustępu 2 Ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z dnia 20 października 2006r.);

4) promocji zatrudnienia i aktywizacji zawodowej osób pozostających bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy;

5) działalności na rzecz równych praw kobiet i mężczyzn;

6) kształtowania postaw tolerancji i przełamywania uprzedzeń i stereotypów wobec zagrożonych wykluczeniem;

7) upowszechniania i ochrony wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działań wspomagających rozwój demokracji;

8) działalności na rzecz osób transpłciowych, bi- i homoseksualnych, oraz zwiększenie ich reprezentacji społecznej, przeciwdziałania dyskryminacji oraz objawom transfobii i homofobii w społeczeństwie;

9) kształtowania pozytywnej tożsamości osób transseksualnych, transpłciowych, bi- i homoseksualnych;

10) wprowadzanie do obiegu publicznego dyskursu wrażliwego na procedury wykluczenia i stygmatyzacji dotyczącej tożsamości seksualnych i identyfikacji płciowych, w tym działalność wydawnicza, informatyczna, działalność związana z kulturą, sportem i rekreacją, prace badawczo-rozwojowe w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych;

11) działalności prozdrowotnej, w tym propagowania wiedzy o chorobach i terapii związanych z poczuciem tożsamości płciowej, poszanowania ekspresji płciowej w kontaktach ze służbą zdrowia, wypracowania standardów dotyczących terapii i rozpoznania transseksualizmu, profilaktyki uzależnień;

12) działalności na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania i ochrony praw dziecka;

13) działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych;

14) nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;

15) działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży;

16) działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym;

17) udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa;

18) promocji i organizacji wolontariatu;

19) przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym;

20) działalności na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;

21) działalności na rzecz osób niepełnosprawnych;

22) działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym;

23) działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości;

24) działalności na rzecz kombatantów i osób represjonowanych;

25) działalności na rzecz weteranów;

26) kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;

27) udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego;

  • Zasady, formy i zakres działalności statutowej z podaniem realizacji celów statutowych:

1) oddziaływanie metodą lobbingu na partie, organizacje i grupy polityczne, środki masowego przekazu oraz opinię publiczną (petycje, listy otwarte do organów władzy, osób publicznych itp.),

2) działania edukacyjne:

  1. a) wspieranie i współudział w pracach naukowych i edukacyjnych związanych z tematem geriatrii, niepełnosprawności, opieki nad seniorami i dziećmi,
  2. b) tworzenie własnych projektów edukacyjnych zorientowanych na potrzeby osób niepełnosprawnych i seniorów, mające na celu ich aktywizację w życiu społecznym,
  3. c) starania na rzecz wprowadzenia zmian do programów nauczania wychowania seksualnego w szkołach, zmierzające do usunięcia z nich treści transfobicznych i homofobicznych,
  4. d) tworzenie własnych projektów edukacyjnych kształtujących postawy tolerancji wobec osób transseksualnych, transpłciowych, bi- i homoseksualnych, oraz pozytywne wzorce identyfikacji płciowej i tożsamości seksualnej,
  5. e) wspieranie i współudział w pracach naukowych dotyczących zagadnień tożsamości płciowej i seksualności,

3) prowadzenie działalności wydawniczej oraz informatycznej i internetowej, a także produkcji i dystrybucji filmowej, telewizyjnej i radiowej oraz materiałów reklamowych,

4) organizowanie akcji promujących rozwój kultury (wystaw, festiwali sztuki filmowej i teatralnej i innych imprez kulturalnych), happeningów, spotkań dyskusyjnych i innych form artystycznego wyrazu,

5) współpraca z organizacjami pozarządowymi krajowymi i zagranicznymi, zgodna z celami statutowymi,

6) współpraca z mediami, samorządami oraz innymi instytucjami i organami państwowymi, biznesem a także osobami fizycznymi,

7) organizowanie pomocy integracyjno-rehabilitacyjnej i rozwojowej dla dzieci, seniorów oraz osób z niepełnosprawnością i ich rodzin poprzez organizację w szczególności warsztatów tematycznych,  terapii zajęciowej, spotkań integracyjnych, grup wsparcia i samopomocy, pomocy bezpośredniej, seminariów, kursów, szkoleń, prelekcji, konferencji,

8) propagowanie inicjatyw i działań publicznych przyczyniających się do wzrostu społecznej wrażliwości na potrzeby osób niepełnosprawnych oraz seniorów,

9) pozyskiwanie wolontariuszy, szkolenie ich i aktywizacja w realizacji celów statutowych,

10) pozyskiwanie do współpracy specjalistów w zakresie opieki, terapeutów, rehabilitantów, podnoszenie kompetencji personelu poprzez organizowanie szkoleń,

11) tworzenie miejsc pracy ze szczególnym uwzględnieniem osób narażonych na dyskryminację na rynku pracy,

12) organizowanie wydarzeń integracyjnych mających na celu włączanie osób zagrożonych wykluczeniem w życie społeczności lokalnych,

13) aktywizacja dzieci i młodzieży w działania na rzecz grup osób zagrożonych wykluczeniem poprzez wdrażanie ich do działań w wolontariacie i innych działań statutowych,

14) Świadczenie usług społecznych w interesie ogólnym,

15) tworzenie i wspieranie projektów legislacyjnych przeciwdziałających dyskryminacji ze względu na tożsamość płciową i orientację seksualną,

16) propagowanie inicjatyw i działań publicznych przyczyniających się do wzrostu społecznej akceptacji osób transpłciowych i mniejszości seksualnych,

17) organizowanie pomocy integracyjno-rozwojowej dla osób transseksualnych, transpłciowych, bi- i homoseksualnych poprzez organizowanie w szczególności warsztatów tematycznych, spotkań integracyjnych, grup wsparcia i samopomocy, pomocy bezpośredniej, seminariów, kursów, szkoleń, prelekcji, konferencji.

18) prowadzenie szkoleń w zakresie ratownictwa medycznego i udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej ofiarom wypadków, ze szczególnym uwzględnieniem ofiar wypadków komunikacyjnych i innych nagłych zdarzeń noszących znamiona kataklizmu, prowadzenie placówek szkolnych działających w systemie oświaty w zakresie edukacji medycznej i ratownictwa medycznego.

  • Opis głównych zdarzeń prawnych o skutkach finansowych:

– Fundacja zrealizowała 3 zadania publiczne zlecone przez Urząd Miasta Poznania (tzw. Małe Granty) na łączną sumę 20 000 zł

– Fundacja otrzymała dofinansowanie w ramach Umowy Partnerskiej – Kampania Przeciw Homofobii – 4 500 zł – Razem możemy więcej

Fundacja uzyskała wpis do KRS 15 maja 2017 roku. Następnie zaczął się proces poszukiwania źródeł finansowania celów statutowych. W początkowym okresie uzyskano trzy dotacje z urzędu Miasta Poznania, dzięki którym zostały przeprowadzone trzy działania – grupa wsparcia dla nieheteronormatywnych osób uzależnionych od alkoholu,

– wsparcie dla ofiar oraz kampania informacyjna o przemocy związanej z tożsamością płciową

– warsztaty pierwszej pomocy przedszpitalnej dla grupy 20 wolontariuszy

Rozpoczęła się także realizacja projektu, w ramach którego fundacja uzyskała możliwość prowadzenia działań wspierających i edukacyjnych, w ramach dotacji z Kampanii Przeciw Homofobii dla młodych organizacji pozarządowych (projekt był kontynuowany w 2018 roku)

  • Opis działalności gospodarczej według wpisu do rejestru przedsiębiorców KRS

Fundacja w ramach działalności gospodarczej planowała prowadzenie działalności w zakresie opieki zdrowotnej, nigdzie indziej nieklasyfikowanej. Działalność, poza jedną usługą wykazaną w podsumowaniu finansowym, nie była realizowana i w roku 2018 Fundacja została wykreślona z Rejestru Przedsiębiorców

  • Informacja o wysokości uzyskanych przychodów z wyodrębnieniem ich źródeł:

Przychody ogółem:

w tym:

– ze środków publicznych /w tym z budżetu państwa i gminy/: 25 905 zł

– z darowizn: 3 150 zł

– ze świadczeń realizowanych odpłatnie z uwzględnieniem ich kosztów: 90 zł

– z prowadzenia działalności gospodarczej z uwzględnieniem jej kosztów: 90 zł

– stosunek przychodów z działalności gospodarczej do przychodów ogółem:           0,4 %

  • Informacja o poniesionych kosztach:

Koszty ogółem: 25 102 zł

W tym:

– na realizację celów statutowych: 25 102 zł

  • Informacje o osobach zatrudnionych:

Liczba osób zatrudnionych ogółem: 0

  • Informacje o wynagrodzeniach: nie dotyczy
  • Informacje o udzielonych pożyczkach: nie dotyczy
  • Informacje o posiadanym majątku:
    1. Informacje o kwotach ulokowanych na rachunkach bankowych:

Kwota: 884,64 zł     Bank: BIZnest Konto 15 2530 0008 2021 1012 4893 0001

  1. Informacje o wartości posiadanych papierów wartościowych:

– nie dotyczy

  1. Informacje o nabytych nieruchomościach:

– nie dotyczy

  1. Informacje o nabytych innych środkach trwałych:

– nie dotyczy

  1. Informacje o aktywach trwałych

Otrzymano w ramach darowizny elektryczny wózek dla osoby niepełnosprawnej o wartosci

szacunkowej 5.000,00 zł. Przyjęte umorzenie zgodnie ze stawka dla celów podatkowych pozwoliło na dokonanie odpisu amortyzacyjnego zgodnie z harmonogramem 525,00 zł . Wartość bilansowa

4.475,00 zł. Brak dodatkowych odpisów aktualizujących wartość środka trwałego. Wszystkie

rzeczowe aktywa trwałe są własnością fundacji

  1. Informacje statystyczne:

 Aktywa: 12 220 zł

 Zobowiązania: 6 603 zł                

  • Informacje o działalności zleconej fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe oraz o ich wynikach finansowych:

– Realizacja zadania publicznego tzw. „Mały Grant” Urząd Miasta Poznania 10 000 zł – Grupa wsparcia dla osób LGBTQIA z problemami uzależnienia alkoholowego

– Realizacja zadania publicznego tzw. „Mały Grant” Urząd Miasta Poznania 5 970 zł – TransAkcja. Punkt interwencyjno-konsultacyjny dla osób transpłciowych padających ofiarą przemocy i dyskryminacji

– Realizacja zadania publicznego tzw. „Mały Grant” Urząd Miasta Poznania – 4 030 zł – Kompleksowe szkolenie wolontariuszy w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej

  • Informacje o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych w tym składanych deklaracji podatkowych:

Fundacja rozliczyła zobowiązania podatkowe za pomocą deklaracji CIT-8 za rok 2017

Fundacja nie zalega z należnościami wynikającymi ze zobowiązań podatkowych

  • Informacje o kontrolach i ich wynikach:

W roku sprawozdawczym w fundacji nie było kontroli

Sprawozdanie sporządziła Anna Maria Szymkowiak

Prezes Zarządu

Poznań, dnia 31 grudnia 2018

Pobierz

Sprawozadnie merytoryczne 2017Pobierz
Udostępnij

Like Us On Facebook

Facebook Pagelike Widget
  • Misja
  • Statut Fundacji
  • Organy zarządzające Fundacją
  • Dostęp do informacji publicznej
  • Dane Fundacji
  • Inspektor Ochrony Danych Fundacji Akceptacja
  • Polityka prywatności
  • Polityka rachunkowości
  • Sprawozdania
  • Dla mediów
2021 Fundacja Akceptacja. Donna Theme powered by WordPress
Celem zapewnienia najwyższej jakości usług, wykorzystujemy informacje przechowywane w Twojej przeglądarce internetowej. Warunki przechowywania lub dostęp do nich zostały określone w Polityce Prywatności. Ustawienia przeglądarki Twojego urządzenia pozwalające na zapisywanie plików oznaczają, że wyrażasz zgodę, aby pliki te zapisywane były na Twoim urządzeniu Read More Accept
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.