Młodzi ratownicy

Od połowy lutego prowadzimy praktycznie non stop warsztaty dla uczniów i przedszkolaków. Temat edukacji w szkołach od początku działania naszego wolontariatu leżał nam na sercu. Pierwszy raz udało nam się uczyć 9-latków w czerwcu zeszłego roku. Wtedy tym bardziej się przekonaliśmy się, że to bardzo ważne i skuteczne działanie. Ale też niezwykłe pod względem zaangażowania, otwartości. W okresie letnim podczas kilku wydarzeń plenerowych, ponownie mieliśmy okazję uczyć dzieci. Pod koniec zeszłego roku przeprowadziliśmy serię warsztatów dla kilku klas z jednej poznańskiej szkoły podstawowej (nr 90). W lutym odbyły się 3 warsztaty w poznańskiej szkole podstawowej nr 75. Byliśmy coraz bliżej naszego celu i wreszcie pod koniec lutego trafiliśmy do SP nr 2 w Mosinie, w której jesteśmy już miesiąc i zostaniemy jeszcze co najmniej przez dwa tygodnie. Codziennie prowadzimy dwa warsztaty dla dwóch klas. I już mamy wstępnie ustalone, że w nowym roku szkolnym wracamy i przeprowadzimy całą serię warsztatów, które pozwolą zweryfikować, ile z obecnie przekazywanej wiedzy zostanie w pamięci, utrwalić ją i poruszyć kolejne tematy z zakresu pierwszej pomocy.

W ten sposób, po wielu miesiącach poszukiwań skutecznego sposobu objęcia działaniami naszego Wolontariatu uczniów, mamy już gotowy model, który będziemy starali się realizować w kolejnych szkołach. Jego cechami wyróżniającymi są: warsztaty w każdej klasie, która wyrazi taką wolę, dostosowane programem i dynamiką do wieku uczniów; przekazanie praktycznych materiałów szkolnych, które pozwalają w klasach wracać do omawianych zagadnień, co powoduje ich stałe utrwalanie oraz powtarzalność w odstępie półrocznym, co pozwoli dostarczyć tej ważnej wiedzy w bardzo intensywnym wydaniu i pozwoli objąć programem nowe klasy, jakie pojawią się w szkole we wrześniu. Dzisiaj w rozmowie z nauczycielami padła nawet propozycja, by zastanowić się, czy w przyszłym roku szkolnym nie warto byłoby przygotować jednej stałej sali, w której prowadzone byłyby wszystkie warsztaty. Usprawniłoby to kwestie sprzętu, którego za każdym razem nie trzeba by rozkładać le nawet, jak tego pomysłu nie wprowadzimy w życie, na pewno już stałym elementem będzie skupianie się na konkretnej szkole tak długo, aż zostaną przeprowadzone wszystkie warsztaty. Dopiero, jak zostaną zakończone działania w tej szkole, przejdziemy do kolejnej, która wyrazi wcześniej chęć udziału w programie. Bardzo wymiernym doświadczeniem jest też stała pomoc jednego z rodziców, który aktywnie uczestniczy w większości warsztatów, będąc nieocenionym wsparciem w trakcie samych warsztatów jak i w kwestiach logistycznych i kontaktowych z kadrą nauczycielską i dyrekcją.

Poniżej kilka zdjęć z warsztatów, jakie odbywają się w ramach Programu Prewencyjnego Pomoc to Moc PZU. Pełne galerie z tych warsztatów znajdują się tutaj i tutaj (jeszcze nie wszystkie galerie są umieszczone, gdyż obecnie przede wszystkim je prowadzimy i w miarę możliwości, sukcesywnie umieszczamy je na stronie)

partner akcji

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *